Menu Close

“Darnus darželis” programa 2023-2024 m.m.

Mūsų įstaigos programos “Darnus darželis” 2023 – 2024 mokslo metų planas.

Darniosios komandos koordinatorė – Kristina Preidžienė (maitinimo organizavimo specialistė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja, 2 vaikų, lankančių įstaigą mama) el. paštas: kristina.preidziene@gmail.com.

Programos vykdymą įstaigoje koordinuoja:

  • Jurgita Drūtienė (direktorės pavaduotoja ūkiui, ikimokyklinio ugdymo mokytoja);
  • Daina Šiaučiūnaitė (ikimokyklinio ugdymo mokytoja);
  • Virginija Antanavičienė (ikimokyklinio ugdymo mokytoja);
  • Jurgita Rusaitė (priešmokyklinio ugdymo mokytoja);
  • Kristina Stankevičienė (ikimokyklinio ugdymo mokytoja);
  • Greta Drūtytė (ikimokyklinio ugdymo mokytoja).

Programos medžiagą susistemina ir vykdymą viešina:

  • Girmantė Liškauskaitė (priešmokyklinio ugdymo mokytoja, socialinio ugdymo pedagogė);
  • Irena Šklenskienė (priešmokyklinio ugdymo mokytoja);
  • Edita Nemeikšienė (direktorė).

Sritys, kurias nusimatėme gerinti per 2023- 2024 mokslo metus:

  1. Įstaigos darbuotojų ir ugdytinių darnaus vystymosi švietimas;
  2. Mokyklos teritorija;
  3. Biologinė įvairovė;
  4. Sveika ugdymo įstaigos aplinka;
  5. Darnus mobilumas.

Vadovaujantis SMART logika buvo išgryninti programos „Darnus darželis“ 2023/2024 m. m. tikslai ir veiklos, kurios padėtų pasiekti konkretų tikslą, numatant veiklos terminą (apibrėžtumą laike) bei numatant, kokio rezultato yra tikimasi ir, kokio pokyčio siekiama (numatomi kokybiniai/kiekybiniai rodikliai).

Veikla problemai spręsti Terminas, iki kada veiklą planuojama atlikti Atsakingas už veiklą darniosios komandos narys Kokio pokyčio/kokių rezultatų tikitės atlikus šią veiklą? (kiekybiniai/kokybiniai rodikliai)
1. Įtraukti įstaigos bendruomenę į „Darnaus darželio“ vykdomas iniciatyvas bei plėsti suvokimą apie Jungtinių tautų darnaus vystymosi tikslus ir jų svarbą.
1.1. Organizuoti mokymus, seminarus, kursus įstaigos darbuotojams darnaus vystymosi temomis. 2024 m. sausio – gegužės mėn. E. Nemeikšienė,

K. Preidžienė,

G. Liškauskaitė;

I. Šklenskienė.

Suorganizuoti bent 2 skirtingi mokymai, seminarai, kursai, kuriuose dalyvavo įstaigos darbuotojai darnaus vystymosi temomis.

Įstaigos darbuotojai (2) susirinkimų metu pasidalijo mokymų metu sužinota informacija

1.2. Parengti informacinius stendus, lankstinukus, brošiūras, informacinius leidinius elektroninėje erdvėje apie darnų vystymąsi ir įstaigoje taikomas darnaus vystymosi nuostatas. 2024 m. sausio – gegužės mėn. D. Šiaučiūnaitė,
V. Antanavičienė, K. Stankevičienė,
J. Rusaitė,
G. Liškauskaitė,
K. Preidžienė,
G. Drūtytė,
I. Šklenskienė,
J. Drūtienė,
E. Nemeikšienė.
Parengtas 1 leidinys apie įstaigoje taikomas darnaus vystymosi nuostatas.
1.3. Plėsti bendruomenės suvokimą apie ekologinį pėdsaką. 2024 m. kovo – rugpjūčio mėn. K. Preidžienė,

K. Stankevičienė.

1 informacinis pranešimas skaitmeninėje erdvėje įstaigos bendruomenei.

1 informacinis plakatas.

1.4. Įtraukti įstaigos bendruomenę į lauko klasės – edukacinės žaliosios erdvės įrengimą ir jos priežiūrą 2023 m. gruodžio mėn. – 2024 m. rugpjūčio mėn. E. Nemeikšienė,

J. Drūtienė,

K. Preidžienė,

I. Šklenskienė,

V. Antanavičienė,

J. Rusaitė,

G. Drūtytė,

K. Stankevičienė,

D. Šiaučiūnaitė,
G. Liškauskaitė.

Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė lauko klasei – edukacinės žaliosios erdvės įrengimui ir priežiūrai.

Įrengta įstaigoje 1 lauko klasė – edukacinė žalioji erdvė.

Įrengta 1 horizontaliosios sodininkystės lysvė.

Įrengta 1 erdvė su vertikaliąja sodininkyste.

1.5. Ieškoti partnerysčių, rėmėjų darnumo iniciatyvų įgyvendinimui įstaigoje. 2023 m. lapkričio mėn.– 2024 m. rugpjūčio mėn. D. Šiaučiūnaitė,
V. Antanavičienė, K. Stankevičienė,
J. Rusaitė,
G. Liškauskaitė,
K. Preidžienė,
G. Drūtytė,
I. Šklenskienė,
J. Drūtienė,
E. Nemeikšienė.
Sudaryti bent 2 partnerystes.

1 rėmėjas darnumo iniciatyvoms įgyvendinti.

2. Integruoti darnaus vystymosi tikslus vaikų ugdymo (-si) procese.
2.1. Integruoti ugdymosi procese į ugdomuosius užsiėmimus temas apie darnų vystymąsi bei organizuoti įvairias ugdymo veiklas, kurių metu būtų pristatomas darnus vystymasis. 2023 m. rugsėjo mėn. – 2024 m. rugpjūčio mėn. E. Nemeikšienė,

J. Drūtienė,

K. Preidžienė,

I. Šklenskienė,

V. Antanavičienė,

J. Rusaitė,

G. Drūtytė,

K. Stankevičienė,

D. Šiaučiūnaitė,
G. Liškauskaitė.

Įvykdyta 10 skirtingų veiklų, užsiėmimų susijusių su darniu vystymusi.

3 skirtingos ekskursijos (arba vaikų išvykos su tėvais), susijusios su darniu vystymusi (pvz., Saugomų teritorijų Nacionalinio lankytojų centras (Antakalnio g. 25, Vilnius); Tech Park (Antakalnio g. 17, Vilnius); Energetikos ir technikos muziejus ir kt.).

2.2. Kalbėti su vaikais, apie klimato kaitą ir jos keliamas dideles problemas ir grėsmes globaliu mastu. 2023 m. rugsėjo mėn. – 2024 m. rugpjūčio mėn. J. Drūtienė,

D. Šiaučiūnaitė,

V. Antanavičienė,

J. Rusaitė,

K. Stankevičienė,

G. Drūtytė,

G. Liškauskaitė,

I. Šklenskienė,

K. Preidžienė,

E. Nemeikšienė.

3 edukacinės veiklos grupėse – sąmoningumo žemėlapių apie klimato kaitą parengimas.

3 veiklos 5-7 metų amžiaus vaikams apie šiltnamio dujas ir jų įtaką globaliam atšilimui.

Edukacijos savaitės įamžinimas 1 vaizdo montaže.

Piešinių paroda Žemės dienai paminėti apie klimato kaitą, šiltnamio dujas, Planetos Žemės išsaugojimo tema.

Kino seansai stebint edukacinius filmukus, vėliau juos aptariant: „Mokslo sriuba: kaip išimti CO2 iš Žemės atmosferos“ https://youtu.be/xM2m1dLo5aY (priešmokyklinukams) ir kt.

2.3. Suteikti 5-7 metų amžiaus ugdytiniams žinių apie šiltnamio dujas ir kokią įtaką jos daro globaliniam atšilimui.
2.4. Suteikti ugdytiniams žinių apie energijos rūšis (iškastinis kuras, gamtinės dujos, saulės, vėjo ar kita energija).   5 edukacinės – praktinės veiklos grupėse, susijusios su energijos rūšimis.

Kino seansai stebint edukacinius filmukus, vėliau juos aptariant: „Atsinaujinantys energijos šaltiniai“ https://www.youtube.com/watch?v=FXdOdkpD4ts (reikia adaptuoti vaikams); „Energija ir jos rūšys“ https://www.youtube.com/watch?v=hT1LyMbvF88; „Apie energiją – vaikų enciklopedija“ https://youtu.be/AU1LgJYKc6A ir kt.

2.5. Plėsti ugdytiniams suvokimą apie atsinaujinančius ir neatsinaujinančius energijos išteklius.  
2.6. Sutekti vaikams žinių apie tai, kur keliauja vanduo po tai, kai jis yra panaudojamas.   5 edukacinės – praktinės veiklos: sąmoningumo žemėlapių parengimas apie vandens kelią bei vandens panaudojimą.

Akcija – „Aš ir mano šeima Liepkalnio vandens saugykloje“.

Pasaulinės vandens dienos (03-22 d.) proga edukacinės 2 „Neterštukas“ veiklos, kurias organizuoja AB „Vilniaus vandenys“ (arba alternatyva).

Kino seansas stebint edukacinius filmukus, vėliau juos aptariant: „Vandens lašelio kelionė“ https://youtu.be/O-MkOgDQIlo; „Vandens kelias: iš žemės gelmių iki virtuvės čiaupo“ https://www.youtube.com/watch?v=JBBvwlsgOKg; „Vandens kelias – nuo gręžinio iki čiaupo“ https://www.youtube.com/watch?v=NaxTZFCSeYI ir kt.

2.7. Suteikti vaikams žinių apie nykstančias augalų/gyvūnų rūšis Lietuvoje.   4 edukacinės veikos apie nykstančias augalų/gyvūnų rūšis Lietuvoje.

Plakatas apie nykstančias augalų rūšis Lietuvoje.

Plakatas apie nykstančias gyvūnų rūšis Lietuvoje.

Ekskursija „Lietuvos jaunųjų gamtininkų centre“ (Džiaugsmo g. 44, Vilnius).

Kino seansai, vėliau juos aptariant:

„Lietuvos augalai“ https://www.youtube.com/watch?v=jPPAIS08NbY; „Lietuvos žinduoliai“ https://www.youtube.com/watch?v=ONISQW0AJqY; „Rečiausi Lietuvos gyvūnai“ https://www.youtube.com/watch?v=CasRYfJhlmY ir kt.

2.8. Plėsti vaikams suvokimą apie vietinės ir nevietinės augmenijos skirtumus.   4 edukacinės veiklos apie vietinės ir nevietinės augmenijos skirtumus

Akcija „Pažintiniu taku su šeima“.

Plakatas apie vietinės ir nevietinės augmenijos skirtumus.

Kino seansai, vėliau juos aptariant: „Lietuvos augalai“ https://www.youtube.com/watch?v=jPPAIS08NbY; „Lietuvos gamta“ https://www.youtube.com/watch?v=-6IJkRD1Ro0 ir kt.

2.9. Suorganizuoti viktorinas, diskusijas susijusias su darniu vystymusi. 2024 m. gegužės mėn. – birželio mėn. I. Šklenskienė,

G. Liškauskaitė,

E. Nemeikšienė,

D. Šiaučiūnaitė,

K. Preidžienė.

Suorganizuotos 2 viktorinos, diskusijos susijusios su darniu vystymusi.
2.10. Įrengti laboratorijas susijusias su darniu vystymusi. 2024 m. kovo mėn. – birželio mėn. E. Nemeikšienė,

J. Drūtienė.

Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė, kurios tikslas įrengti laboratorijas susijusias su darniu vystymusi.

Įrengtos 2 skirtingos laboratorijos, susijusios su darniu vystymusi.

3. Atlikti naudojamų, išmetamų ir pakartotinai panaudotų išteklių auditą.
3.1. Atlikti vartojimo monitoringą. 2024 m. balandžio – gegužės mėn. E. Nemeikšienė.

 

Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė vartojimo monitoringui atlikti.

Vartojimo monitoringo ataskaita.

3.2. Atlikti įstaigos darbuotojų apklausą apie pakartotinai panaudojamus išteklius ugdymo įstaigoje. 2024 m. balandžio mėn. E. Nemeikšienė,

J. Drūtienė,

K. Preidžienė.

Sukurta elektroninė anketa įstaigos darbuotojams apie pakartotinai panaudojamus išteklius ugdymo įstaigoje.

95% administracijos darbuotojų, 93% pedagoginio personalo, 50% techninio personalo užpildžiusių anketą.

4. Kita:
4.1. Siekti, kad ugdymo įstaigos aplinka, teritorija būtų sveika.
4.1.1. Atlikti ugdymo įstaigos vidaus ir išorės oro kokybės tyrimą. 2024 m. balandžio – gegužės mėn. J. Drūtienė. NVSPL atliktas vidaus ir išorės oro kokybės tyrimas.
4.1.2. Atlikti įstaigos valgiaraščio analizę. 2024 m. balandžio –rugpjūčio mėn. E. Nemeikšienė.
Atlikta įstaigos valgiaraščio analizė bendradarbiaujant su Vilniaus visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ darbuotoju.
4.1.3. Parengti ugdymo įstaigos aplinkos oro kokybės gerinimo / oro taršos mažinimo programą. 2024 m. sausio – gegužės mėn. E. Nemeikšienė. Įstaigos vadovo sudarytos darbo grupės parengta ugdymo įstaigos aplinkos oro kokybės gerinimo / oro taršos mažinimo programa.
4.1.4. Parengti įstaigos bendruomenės sveikatos gerinimo planą. 2024 m. sausio – kovo- balandžio mėn. E. Nemeikšienė,
K. Preidžienė.
Įstaigos vadovo sudarytos darbo grupės parengtas įstaigos bendruomenės sveikatos gerinimo planas.
4.1.5. Vykdyti įvairias sveikatinančias programas ir akcijas skatinančias ugdymo įstaigos bendruomenės fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenseną. 2023 m. rugsėjo mėn. – 2024 m. rugpjūčio mėn. D. Šiaučiūnaitė,
V. Antanavičienė, K. Stankevičienė,
J. Rusaitė,
G. Liškauskaitė,
K. Preidžienė,
G. Drūtytė,
I. Šklenskienė,
J. Drūtienė,
E. Nemeikšienė.
Suorganizuoti bent 2 skirtingas programas.

Suorganizuoti 5 skirtingas akcijas skatinančias ugdymo įstaigos bendruomenės fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenseną, vadovaujantis „Aktyvi mokykla“ ir :Sveikatą stiprinančios mokyklos“ tinklams parengtomis programomis.

4.1.6. Įrengti naujas erdves ugdymosi ir pažinimo poreikiams. 2023 m. rugsėjis – 2024 m birželio mėn. E. Nemeikšienė.

J. Drūtienė

Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė naujų erdvių ugdymosi ir pažinimo poreikiams tenkinti įrengimui.

Įrengtos bent 2 naujos erdvės ugdymosi ir pažinimo poreikiams tenkinti.

4.1.7. Įrengti naujas erdves poilsio ir laisvalaikio poreikiams. E. Nemeikšienė.

J. Drūtienė.

Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė naujų erdvių poilsio ir laisvalaikio poreikiams tenkinti įrengimui.

Įrengtos bent 2 naujos erdvės poilsio ir laisvalaikio poreikiams tenkinti

4.2. Siekti biologinės įvairovės.
4.2.1. Atlikti įstaigos aplinkos monitoringą.

 

2024 m. sausio – balandžio mėn. E. Nemeikšienė. Atliktas biologinės įvairovės tyrimas (kokie augalai, vabzdžiai, smulkūs gyvūnai gyvena ugdymo įstaigos aplinkoje, teritorijoje), bendradarbiaujant su gamtininkais / biologais / įstaigos darbuotojais.
4.2.2. Parengti įstaigos biologinės įvairovės išsaugojimo projektą. 2024 m. vasario – balandžio mėn. E. Nemeikšienė. Įstaigos vadovo sudarytos darbo grupės parengtas biologinės įvairovės projektas.
4.2.3. Įgyvendinti biologinės įvairovės išsaugojimą skatinančias iniciatyvas, veiklas 2023 m. rugsėjo mėn. – 2024 m. rugpjūčio mėn. E. Nemeikšienė,

D. Šiaučiūnaitė,
V. Antanavičienė, K. Stankevičienė,
J. Rusaitė,
G. Liškauskaitė,
K. Preidžienė,
G. Drūtytė,
I. Šklenskienė,
J. Drūtienė.

Įstaigos vadovo sudarytos darbo grupės 2 įgyvendintos biologinės įvairovės išsaugojimą skatinančios iniciatyvos, veiklos.

Dalinimasis (1 pranešimas, 1 priminimas) įstaigos socialiniame tinkle / elektroniniame dienyne apie akcijas „Darom“.

Skatinama įstaigos bendruomenė (2 pranešimai, 2 pasidalinimai apie prisidėjimą prie iniciatyvų, veiklų) prisidėti prie talkų švarinant Vilniaus miestą

4.3. Siekti darnaus mobilumo.
4.3.1. Įrengti stovus / saugyklas ugdymo įstaigoje dviračiams/triratukams/ paspirtukams. 2024 m. balandžio -gegužės mėn. J. Drūtienė,

E. Nemeikšienė.

Įrengti 2 stovai/saugyklos ugdymo įstaigos teritorijoje dviračiams/ triratukams/ paspirtukams.
4.3.2. Vykdyti akciją „Rieda ratai rateliukai“. 2024 m. gegužės mėn. E. Nemeikšienė. Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė vykdyti akciją „Rieda ratai rateliukai“.

Įvykdyta 1 akcija „Rieda ratai rateliukai“.

4.3.3. Vykdyti akciją „Žingsniai pažintiniu taku“ 2024 m. kovo – rugpjūčio mėn. E. Nemeikšienė. Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė vykdyti akciją „Žingsniai pažintiniu taku“.

Įvykdyta 1 akcija „Žingsniai pažintiniu taku“.

4.3.4. Skatinti kooperuoti įstaigos bendruomenę organizuojant keliones į konferencijas, išvykas ir kt. 2023 m. rugsėjo mėn. – 2024 m. rugpjūčio mėn. E. Nemeikšienė. Įstaigos vadovo įsakymai leidžiantys dalyvauti konferencijose, išvykose.

Įstaigos vadovo įsakymas skatinantis kooperuotis įstaigos bendruomenę kelionėms, konferencijoms, išvykoms ir kt.

Įstaigos vadovo įsakymas skatinantis organizuoti keliones autobusu, stengiantis išnaudoti sėdimas vietas, atsižvelgiant į vaikų saugumo užtikrinimą.

4.3.5. Organizuoti keliones autobusu, stengiantis išnaudoti visas sėdimas vietas.
4.3.6. Organizuoti priešmokyklinukų projektą „Mano kelias iki darželio – be automobilio“ 2024 m. balandžio – gegužės mėn E. Nemeikšienė. Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė vykdyti projektą „Mano kelias iki darželio – be automobilio“.

Įvykdytas priešmokyklinių grupių projektas „Mano kelias iki darželio – be automobilio“.

 

Skip to content