Menu Close

Vilniaus lopšelio-darželio „Gandriukas“ ikimokyklinio ugdymo programos (2025) santrauka tėvams

Mieli tėveliai,

Kviečiame susipažinti su mūsų darželio ikimokyklinio ugdymo programos pagrindiniais principais. Programoje siekiama užtikrinti, kad kiekvienas vaikas augtų saugioje, jaukioje ir įtraukioje aplinkoje, kurioje galėtų tyrinėti, kurti, mokytis ir džiaugtis atradimais. Vaikai mokosi per žaidimą, patirtį, tyrinėjimą ir bendravimą su kitais. Kiekvienas vaikas – unikalus, todėl ugdymas(is) pritaikomas individualiai, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko gebėjimus, pomėgius ir poreikius.

Mūsų požiūris į vaiką

Mūsų mokykloje ugdymas(is) grindžiamas į vaiką orientuotu požiūriu – kiekvienas vaikas yra unikalus, kūrybiškas, smalsus ir gebantis mokytis. Mokytojai tiki vaiko galiomis, kuria aplinką, kurioje jis gali tyrinėti, klausti, klysti, atrasti ir džiaugtis mokymusi.

Vadovaujamės Reggio Emilia ugdymo filosofija, kuri pabrėžia, kad vaikai ugdosi aktyviai dalyvaudami, tyrinėdami, kurdami ir bendradarbiaudami. Šios filosofijos esmė – vaikas yra savo ugdymosi kūrėjas, o mokytojas – kartu einantis partneris, padedantis atrasti atsakymus per patirtį ir veiklą. Reggio Emilia požiūriu aplinka laikoma „trečiuoju mokytoju“ – ji skatina smalsumą, kūrybiškumą, bendravimą ir tyrinėjimą. Todėl mūsų mokykloje ypatingas dėmesys skiriamas jaukioms, estetiškoms, įkvepiančioms erdvėms, kuriose vaikai gali veikti savarankiškai, bendrauti, eksperimentuoti ir kurti.

Ugdymo(si) procese integruojame STREAM (S- gamtos mokslai, T- technologijos, R- skaitymas ir rašymas, E- inžinerija, A- menai, M – matematika) metodiką, kuri leidžia vaikams mokytis per patirtį, susieti skirtingas žinias ir matyti pasaulį kaip vientisą, prasmingą visumą.

Pagrindinės mūsų mokyklos vertybės

Pagarba – skatinama pagarba kiekvienam bendruomenės nariui, kuriama draugiška ir palaikanti aplinka, kurioje vertinami skirtingi požiūriai ir kultūros.

Tolerancija – ugdomas gebėjimą priimti kitų skirtumus, formuojant atvirą, draugišką ir įtraukią bendruomenę.

Empatija – siekiama ugdyti gebėjimą suprasti ir atjausti kitus, taip kuriant rūpestingą bendruomenę.

Atsakomybė – ugdomas atsakomybės jausmas už save, savo veiksmus ir kitus. Taip pat skatinamas iniciatyvumas ir drąsa veikti savarankiškai.

Bendradarbiavimas – skatinamas ir ugdomas gebėjimas dirbti komandoje, siekiant bendrų tikslų.

Kūrybiškumas – sudaromos sąlygos laisvai tyrinėti, kurti ir atrasti naujas idėjas, lavinama vaizduotė.

Pozityvumas – skatinamas teigiamas požiūris į mokymą(si), naujoves ir pokyčius ugdymo(si) procese, siekiant didinti motyvaciją ir kurti palaikančią bendruomenę, konstruktyvų bendravimą, kuriant saugią ir palaikančią aplinką.

Atvirumas naujovėms – skatinamas smalsumas ir noras išbandyti naujus mokymo ir mokymosi metodus, prisitaikyti prie pokyčių.

Ikimokyklinio ugdymo(si) tikslas ir uždaviniai

Ikimokyklinio ugdymo(si) tikslas – atsižvelgiant į vaikų prigimtines galias, patirtį, poreikius, šeimos ir bendruomenės susitarimus, kurti lanksčius edukacinius kontekstus, įgalinančius vaikus išsiugdyti pasitikėjimo, rūpinimosi savimi ir kitais, kultūrinio ir socialinio jautrumo, komunikavimo, lankstaus mąstymo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis pradmenis.

Ikimokyklinio ugdymo(si) uždaviniai:

  1. Auginti vaikų prigimtines galias, patirtį, poreikius, pasitelkiant kintančius edukacinius kontekstus, įtraukiant šeimas ir bendruomenę per bendrus projektus ugdant vaiko pasitikėjimą, rūpinimąsi savimi ir kitais, kultūrinį ir socialinį jautrumą.
  2. Įgalinti vaikus, laikantis šeimos ir bendruomenės susitarimais, lanksčiai mąstyti ir kurti, pasitelkiant tyrinėjimus, eksperimentavimus, bandymus, žaidimus, siekiant įskiepyti vaikui mokėjimo mokytis pradmenis.
  3. Sudaryti palankias sąlygas ir aplinkas vaikams bendrauti ir bendradarbiauti, kurti, rūpintis vieni kitais, atsižvelgiant į turimas vaiko galias ir patirtį, vykdyti individualias, grupines, bendras veiklas, projektus.
  4. Užtikrinti sistemingą vaikų pasiekimų stebėjimą ir vertinimą, siekiant pažinti kiekvieno vaiko galias bei ugdymosi poreikius.
  5. Planuoti ugdymo(si) procesą pagal vaikų pasiekimus, interesus, poreikius ir ugdymo(si) sritis, užtikrinant ugdymosi tęstinumą ir individualią pažangą.
  6. Sudaryti lygias galimybes visiems vaikams dalyvauti ugdymo(si) procese, atsižvelgiant į jų amžių, gebėjimus, patirtį, kultūrinius ir individualius poreikius.

Numatytais ikimokyklinio ugdymo(si) uždaviniais siekiama, kad vaikas:

  • pasitikėtų savimi ir drąsiai išbandytų naujus dalykus;

  • gebėtų pasirūpinti savimi, aplinka ir rūpintųsi kitais;

  • būtų mandagus, empatiškas, mokėtų tartis ir bendradarbiauti;

  • smalsiai tyrinėtų, eksperimentuotų ir ieškotų atsakymų;

  • kūrybiškai reikštų idėjas įvairiomis priemonėmis;

  • drąsiai bendrautų ir išsakytų mintis bei jausmus;

  • džiaugtųsi mokymusi, siektų pažangos ir patirtų sėkmę;

  • galėtų dalyvauti visose veiklose pagal savo galias, amžių ir pomėgius.

Siekiant įgyvendinti ugdymo(si) rezultatus Mokykloje sukurtas konceptualus modelis (žr. 1 pav.), kurio pagrindinė siekiamybė, kad vaikas būtų sėkmingai besimokantis, lanksčiai mąstantis ir kūrybingas; pasitikintis bei besirūpinantis savimi ir kitais; komunikabilus ir jautrus socialinei ir kultūrinei įvairovei.

Vaikų ugdymo sritys

Tyrinėju ir pažįstu aplinką

Vaikai tyrinėja gamtą, stebi reiškinius, eksperimentuoja ir atranda priežasties–pasekmės ryšius. Mokosi pažinti savo aplinką, saugoti gamtą, domisi gyvūnais ir augalais, lavina matematinį ir loginį mąstymą.

Kuriu ir išreiškiu

Vaikai išreiškia save per meną, muziką, judesį, teatrą, dailę ir šokį. Skatinamas kūrybiškumas, vaizduotė, emocijų pažinimas ir gebėjimas jas išreikšti tinkamais būdais.

Mūsų sveikata ir gerovė

Didelis dėmesys skiriamas vaikų fizinei, emocinei ir psichinei sveikatai. Vaikai mokosi sveikos gyvensenos įpročių, juda, sportuoja, ilsisi, mokosi atpažinti ir valdyti emocijas.

Aš kalbų pasaulyje

Vaikai lavina kalbą per pasakojimus, dainas, pokalbius, klausymąsi ir skaitymą. Skatinama domėtis knygomis, plėsti žodyną, drąsiai bendrauti, išreikšti mintis ir emocijas.

Aš ir bendruomenė

Vaikai mokosi gyventi drauge – bendradarbiauti, dalintis, padėti vieni kitiems, laikytis susitarimų. Skatinamas pilietiškumas, empatija ir pagarba sau bei kitiems.

Tėvų ir bendruomenės vaidmuo

Tėvai – svarbiausi mūsų partneriai. Kviečiame aktyviai dalyvauti grupės veiklose, projektuose, šventėse ir išvykose. Tėvų įsitraukimas padeda vaikams jaustis saugiai ir kurti stiprų ryšį tarp šeimos ir darželio. Bendruomenėje skatiname bendravimą, atvirumą, paramą ir pasididžiavimą savo vaikais bei darželiu.

Kviečiame kartu sukurti aplinką, kurioje vaikystė būtų kupina džiaugsmo, tyrinėjimo, šilumos ir atradimų!

Vaikų ugdymosi pažanga ir tęstinumas

Mokykloje nuosekliai stebima kiekvieno vaiko pažanga ir ugdymosi eiga, kad būtų užtikrintas jo sėkmingas tobulėjimas ir sklandus perėjimas į kitą ugdymo pakopą.

Mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai nuolat stebi vaikų raidą, fiksuoja pasiekimus, aptaria juos tarpusavyje ir su tėvais. Stebėjimo rezultatai padeda geriau suprasti vaiko stipriąsias puses, poreikius bei planuoti individualiai pritaikytas veiklas.

Vaiko pažangos stebėsena atliekama pagal 18 pasiekimų sričių aprašą. Vaikų ugdymo(si) pažangos stebėsena vyksta du kartus per metus – rudenį (rugsėjo – lapkričio mėn.) ir pavasarį (kovo – gegužės mėn.). Rezultatai aptariami individualių pokalbių metu su ugdytinio tėvais(globėjais), o vaiko pasiekimai dokumentuojami jo pasiekimų aplankale (į jį įtraukiami darbai, užrašai, stebėjimai, kūrybiniai projektai ir kt.).

Vaiko pažangos vertinimas grindžiamas vaiko stiprybių pastebėjimu, o ne lyginimu su kitais. Mokytojai siekia, kad kiekvienas vaikas patirtų sėkmę, suprastų savo pažangą ir norėtų toliau mokytis.

Skaityti visą Vilniaus lopšelio – darželio “Gandriukas” ikimokyklinio ugdymo programą.

Pagarbiai, Vilniaus lopšelio-darželio „Gandriukas“ bendruomenė

Skip to content